Norris keze meg van kötve, és Hamilton csapata ezt könyörtelenül kihasználja. | M4 Sport

Lewis Hamilton figyelmeztette Lando Norrist: a veszély szele fúj! A pszichológiai játszmák már megkezdődtek – vajon a két Ferrari sakkot, vagy akár mattot adhat a McLaren fiatal tehetségének a bajnoki címért folytatott harcban?

Lewis Hamilton izgatottan várja a lehetőséget, hogy megmutassa tudását a Ferrari színeiben, miután a legjobb időmérője után vérszemet kapott. A szombati időmérőn elért harmadik rajtkockájával újabb lépést tett az álma felé, hogy végre dobogóra állhasson a vörös csapat kötelékében. Most, hogy harcba készül, miért ne célozhatna meg akár az első helyet is? A versenypályán mindent meg kell tenni a győzelemért!

A leintést követően Hamilton mosolyogva osztotta meg a gondolatait: „Mexikóban, a körülbelül 800 méteres első kanyarig tartó szakasz miatt talán a 3. rajtkocka a legoptimálisabb választás.” A hátsó pozícióból könnyedén kihasználhatja a szélárnyékot, akár két autó esetében is a hosszú egyenesben. Ráadásul a rajtkocka a pálya tiszta oldalán található, ami kezdeti tapadási előnyt jelent Charles Leclerc-el szemben. „Valójában a harmadik rajthely tökéletes választás ezen a pályán. Remélem, hogy a rajtnál sikerül ezt maximálisan kihasználni” – tette hozzá.

Az időmérőt követő sajtótájékoztatón a hétszeres világbajnok hadat is üzent a pole-szerző Lando Norrisnak, és egyben mosolyogva kezdett pszichológiai hadviselésbe azzal, hogy honfitársa eszébe juttatta: ő a bajnoki címért harcol, így nem vállalhat túlzott kockázatot...

Charles Leclerc hasonló taktikát alkalmazva igyekszik a dobogóra lépni, ám elismerte, hogy a második pozíció a "piszkos oldalon" nem éppen a legideálisabb választás számára. Szíve szerint inkább Hamilton rajthelyén helyezkedne el.

A monacói pilóta már csütörtökön utalt arra, hogy ha adódna lehetősége Norrisék ellen, akkor kihasználná a helyzetüket, mivel a bajnoki címért folytatott küzdelem miatt a McLaren és Max Verstappen nyomás alatt állnak, és nem hibázhatnak. "A körülmények mindig fontosak, amikor valaki ellen versenyzel. Tudni lehet rólam, hogy nekem nincs vesztenivalóm, ami előnyt jelenthet. Azonban ahhoz, hogy ezt az előnyt valóban kamatoztatni tudjam, egy tempót kellene futnom velük, és jelenleg úgy tűnik, nem vagyunk olyan gyorsak, mint a McLaren vagy a Red Bull. Ha viszont mégis sikerülne felzárkóznom, biztos vagyok benne, hogy ezek a három versenyző óvatosabb lesz velem, mintha csak egymással harcolnának. Ezt érdemes észben tartani" - tette hozzá csütörtökön, akkor még nem sejtve, hogy a tempójuk éppen elég lesz ahhoz, hogy próbára tegye a bajnokesélyesek óvatosabb stratégiáját...

Norris közben határozott üzenetet küldött: nem szándékozik tétlenül hátradőlni a Ferrari kihívásával szemben, még akkor sem, ha a legfontosabb mérkőzése a két bajnokesélyessel zajlik, akik jelenleg hátrányban vannak. Max Verstappen csupán az 5. rajtkockát, míg Oscar Piastri csak a 8.-at tudta megszerezni a verseny előtt.

- mosolygott Norris közvetlenül az időmérő után, a szemeiben a győzelem fénye csillogott.

Ez kétségkívül a pszichológiai játszma egyik aspektusa: pole-pozícióból indulva nem valószínű, hogy valaki nyíltan elismerné, mennyire kiszolgáltatottnak érzi magát a kockázatvállalás terén. Austin azonban világosan rámutatott arra, hogy a bajnoki helyzetnek van jelentősége. Norris például a sprintverseny során egy héttel ezelőtt teljesen nullázott, miután az első kanyarban kiütötték. Másnap a verseny rajtjánál Leclerc támadását élte át, akit sikeresen meg is előzött. A McLaren pilótája később bevallotta, hogy bár tudta, hogy a Ferrari ellen a kanyarban kívülre kellene húzódnia, a sprintbalesetre emlékezve végül úgy döntött, hogy inkább a belső íven marad, mert az tűnt biztonságosabbnak. Ezzel lényegében elismerte, hogy a bajnoki helyzete és az óvatosság miatt veszett el számára egy pozíció.

Hamiltonék nyilvánvalóan látják e gyenge pontot, és igyekeznek majd kihasználni.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke úgy véli, hogy nincs ok aggodalomra, hiszen a Ferrari fenyegetése nem jelenthet számukra megoldhatatlan problémát.

- figyelmeztetett az olasz férfi.

Stella véleménye szerint, még ha a helyzet nem is alakulna kedvezően, akkor sem kellene kétségbe esni. "Lando a szabadedzés során bebizonyította, milyen kiváló tempóra képes a hosszabb etapok alatt, és ezt figyelembe véve csupán annyit kell tennie, hogy a versenyben maradjon. Még ha az első kör végén nem is áll az élen, számos lehetőség adódhat a vezető pozíció visszaszerzésére" - hangsúlyozta, jelezve, hogy az erős versenytempó mindig is előnyt jelent.

Norris pénteki hosszú etapjai valóban lenyűgöző teljesítményt mutattak, bár érdemes megjegyezni, hogy a Ferrari nem a lágy, hanem a közepes gumikon teljesítette a köröket, így az összehasonlítás nem teljesen egyszerű. Még ha a McLaren ki is tudná játszani a gumikezelés előnyeit, érdemes észben tartani, mennyi nehézséget okozott Austinban Leclerc megelőzése a versenyzőjüknek. Mexikóban sokan úgy vélik, hogy a pozíciókért folytatott harc hasonlóan kihívásokkal teli lesz, ráadásul a stratégiai sokszínűség is kérdéses, mivel ismét az egy kiállásos stratégiára tippelnek.

A McLaren a végsebesség szempontjából ezúttal nincs komoly hátrányban a Ferrarival szemben, szombaton csak fél km/óra volt közöttük. A másik mögött haladás viszont a ritka magaslati levegő miatt viszont komoly hátrány lehet: többet kell hűteni az autót és a gumikat, tartósan nem lehet beszorulni más mögé.

A szombati sajtótájékoztatón Norris egy kis szarkazmussal fűszerezve utalt a Ferrari múltbéli nehézségeire, amikor is többször is kénytelenek voltak "vitorlázni", hogy megóvják fékeiket és padlólemezük épségét. A Szingapúri verseny során pedig már a rajtnál megmutatkoztak a fékproblémáik.

"Kérdezzék csak meg ezeket a srácokat, ők igazi mesterei a szakmának!" – mondta Norris, miközben a ferrarisokra pillantott. "Ezek a srácok minden egyes versenyen ezt művelik! Persze mindig van szükség egy kis extra erőfeszítésre, de sosem olyan mértékben, mint náluk!"

Leclerc véleménye szerint nem érheti őket váratlan fordulat.

Hangsúlyozta, hogy a legfontosabb céljuk a pozíció megszerzése, és ha ezt elérik, akkor készen állnak arra, hogy megtalálják a módját a vezetői szerepük megőrzésének is.

Leclerc ezzel újra a rajt kérdésére irányította a figyelmet. De mit árul el valójában a statisztika? Miért érzi magát olyan biztosnak a Ferrari a második és harmadik rajtkockából? Az tény, hogy a pole pozíció Mexikóban nem feltétlenül garantálja a győzelmet a rajtnál.

Kérdéses, hogy elegendő lesz-e ez ahhoz, hogy Norris sakkot kapjon a bajnoki címért harcoló ellenfeleitől? Lehet, hogy még mattot is kaphat? Egy dolog azonban biztos: ha a brit játékosnak sikerülne megőriznie a vezető szerepét, azt nehéz lenne megdönteni. Mennyit mer majd kockáztatni ennek érdekében?

Related posts