Tusványosi Öreg Harcos és a Fiatal Generáció: A Koncertlázadás Tükre a NER Állapotának A Tusványos fesztivál évről évre nem csupán a kultúra ünnepe, hanem a politikai diskurzus színtere is, ahol a hagyományos értékek és a fiatalok új törekvései találkozn

Négyötöd – hirdette pólóján Orbán Viktor kormányfő Tusnádfürdőn, alatta pedig a figyelemre méltó 2026-os dátum: április 12. Talán éppen innen értesült Sulyok Tamás köztársasági elnök arról, mikor kell megrendezni a választásokat. A trikó önmagában is figyelemfelkeltő volt, ám a kormányfő idei beszédében nem hozott semmi újat. Továbbra is azt a nézetet képviseli, hogy politikájának tartalmi elemeivel nincs gond, holott...

kevesen hisznek a nagystratégiák működésben, ha öt évet kell várni egy csípőprotézisre,

A gyereknek az iskolában sajnos nincs angoltanára, és ez hónapról hónapra egyre kevesebb juttatást jelent számára. Orbán beszédéből viszont úgy tűnik, hogy ő csupán apró, stílusbeli finomításokra gondol, valamint arra, hogy a pártja eddigi felépítéseit átkonvertálják az online világba.

A kudarcok kódolása lehetséges. A két és fél hónapja életre hívott Harcosok Klubja eddig nem hagyott nyomot az online világban. Most, ahogy azt Tusványoson is bejelentette, a miniszterelnök formálisan a klub mellett, de inkább a 2002-es választási vereség után létrehozott polgári köröket kívánja digitális formában újjáéleszteni. Csakhogy ezek a körök két évtizeddel ezelőtt valódi közösségi építkezést végeztek, és segítettek összekovácsolni azt a színes választói koalíciót, amely végül a fülkeforradalmat életre hívta. Ez a közösségépítő munka már egy éve újra megkezdődött az analóg térben – mégpedig Magyar Péter kezdeményezésére, Tisza Szigetek néven.

A digitális polgári kör, hasonlóan a Harcosok Klubjához, valójában csupán a hatalomvesztéstől félő fideszes holdudvar és lelkes támogatóik összefogására szolgál. Ezt a kezdeményezést talán úgy is értelmezhetjük, mint egy új Kubatov-listát, amely a legelkötelezettebb tagokat sorolja fel. A résztvevők feladata mindössze annyi lesz, hogy személyes megosztásaikkal és hozzászólásaikkal növeljék Orbán, a kormány, a Megafon, valamint a propagandasajtó elérhetőségét a Facebookon. Ez a stratégia arra hivatott, hogy ellensúlyozza azt a várható helyzetet, miszerint a Meta és a Google októbertől nem engedélyezik politikai tartalmak hirdetését a felületeiken.

Orbán, aki nemrégiben váltott a nyomógombos telefonról egy okos készülékre, továbbra is hű maradt a papíralapú Nemzeti Sport olvasásához. Ugyanakkor tisztában van azzal, hogy a hagyományos plakátok rengetege nem tudja pótolni a digitális térben való jelenlét fontosságát. E téren a Tisza már lényegesen előrébb tart.

Related posts