Az Air India Boeing gépének katasztrófáját egy öngyilkos pilóta okozhatta, ami komoly aggodalmat keltett a repülési biztonság terén.

Egy volt Boeing-kiképző pilóta szinte biztos abban, hogy az Air India 171-es járatának tragikus balesete mögött öngyilkossági szándék állhat. A rendelkezésre álló információk szerint a járat, amely Ahmedabadból Londonba tartott, nem véletlen emberi tévedés vagy műszaki hiba miatt zuhant le néhány perccel a felszállás után.

A légikatasztrófa során csupán egy utas élte túl a tragédiát, míg a fedélzeten utazó 240 ember és 19 földi áldozat életét vesztette. A repülőgép alig néhány perccel a felszállás után zuhant le, és a baleset következtében egy orvosi kollégium épületébe csapódott.

A tragikus esemény után egy hónappal az indiai légiközlekedési hatóságok publikálják előzetes jelentésüket. Az elemzések alapján kiderült, hogy a felszállás pillanata után néhány másodpercen belül mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása megszakadt. A hangfelvételek tanúsága szerint az egyik pilóta megkérdezte társát, hogy miért történt ez, de a másik tagadta, hogy ő lett volna az, aki leállította a rendszert. A feketedoboz adatai szerint ezt követően gyorsan visszaállították az üzemanyag-ellátást, de sajnos csak az egyik hajtómű tudott újra működésbe lépni. Azonban ennek a teljesítménye nem volt elegendő ahhoz, hogy megakadályozza a gép zuhanását.

Szombaton egy jelentős hír látott napvilágot az NDTV nevű, Indiában széles körben elismert és megbízhatónak tartott tévécsatornán. Az utóbbi időszakban kormányzati kapcsolatokra is hivatkozó üzletember befolyása alatt álló csatorna arról számolt be, hogy egy hivatalos jelentés, amely csupán részletekben került nyilvánosságra, valójában egyetlen következtetést sugall: az egyik pilóta öngyilkosságot követett el, ezzel tragikus módon véget vetve 258 másik ember életének. A jelentés megállapításai szerint a felszállás után mindkét hajtómű üzemanyag-ellátásának szabályozóját egymás után, mindössze egy másodperces eltéréssel átkapcsolták az "off" állásba.

Az NDTV interjút készített egy Csennaiból származó kapitánnyal is, Mohan Ranganathan korábban Boeing 737-es pilótákat képzett. A szakértő szerint lehetetlen, hogy véletlenül aktiválódjanak az üzemanyag-ellátó karok, mivel azok speciális védelemmel vannak ellátva. A mechanizmus kialakítása miatt szerinte technikai hiba sem lehetséges.

Related posts