Bernie Ecclestone, a Forma-1 legendás alakja, úgy döntött, hogy megválik impozáns F1-es autógyűjteményétől. A hírek szerint a korábbi F1-es vezér, aki hosszú évek óta formálta a sportág jövőjét, most új fejezetet nyit életében. Az autók, amelyek a motorsp

Ecclestone, aki pályafutását motorkerékpár-kereskedőként indította, az 1950-es évek óta folyamatosan bővítette különleges autógyűjteményét. Az eladásra kínált járművek között számos történelmi értékkel bíró versenyautó található, köztük olyan ritkaságok, mint az Auto Union és a Lancia D50-es replikája. Kiemelkedő darab a Brabham BT46-os "ventilátoros" versenyautó is, amellyel Niki Lauda diadalmaskodott az 1978-as Svéd Nagydíjon.

A Brabham BT46 különleges és izgalmas fejezetet képvisel a Forma-1 történetében. Az Alfa Romeo 12 hengeres motorjának sajátos kialakítása miatt nem volt lehetőség a Lotus 79 által alkalmazott talajhatásos technológia integrálására. Ezt a kihívást Gordon Murray, a tervező, egy merész megoldással orvosolta: az autóra egy hatalmas ventilátort szerelt, amely a pálya felé szívta a levegőt. A bemutatót követően ez a szokatlan megoldás óriási felháborodást kiváltott, és Bernie Ecclestone, hogy elkerülje a politikai zűrzavart, végül visszahívta az autót. A BT46 legutoljára a 2001-es Goodwoodi Sebességfesztiválon tűnt fel, ahol a rajongók újra csodálhatják ezt a különleges járművet.

Ecclestone 1971 és 1988 között irányította a Brabham csapatát, amelynek autói jelentős részesedést képviselnek a gyűjteményében. A gyűjtemény azonban nemcsak a Brabham ikonikus versenyautóit tartalmazza, hanem számos más legendás járművet is, amelyek a motorsport történetében fontos szerepet játszottak.

"Több mint öt évtizede gyűjtöm ezeket a csodás autókat, és mindig a legkiválóbb példányokat választottam" – nyilatkozta Ecclestone. "Minden egyes autóm iránt mély szeretetet érzek, de elérkezett az idő, hogy elgondolkodjak arról, mi történik velük, amikor már nem leszek itt. Ezért hoztam meg azt a döntést, hogy eladom őket. Miután ennyi éven át őrizgettem őket, kíváncsi vagyok, hova kerülnek, és nem szeretném, ha a feleségemnek kellene foglalkoznia velük, ha már nem leszek a világon."

A gyűjteményben szerepel a Vanwall VW10-es is, amelyet Stirling Moss vezetett az első konstruktőri bajnokság évében, valamint számos híres Ferrari, köztük Alberto Ascari 1951-es Olasz Nagydíjat nyerő 375-öse, Mike Hawthorn 1958-as világbajnoki címet hozó Dino-ja, és Michael Schumacher egy korábbi F2002-es versenyautója.

A Ferrari legendás múltjának különleges fejezete a brit Racing Green árnyalatú Thinwall Special, valamint a 312B3, amely a Ferrari első valódi monocoque-vázas konstrukciója volt. Ez az időszak nemcsak technikai újításokat hozott, hanem belső feszültségekkel és politikai harcokkal is terhelt volt a csapat életében. A gyűjtemény emblematikus darabja továbbá a 312T2, amellyel Carlos Reutemann diadalmaskodott az 1977-es Brazil Nagydíjon, ezzel újabb felejthetetlen pillanatokat teremtve a Scuderia történetében.

Ecclestone nem először dönt úgy, hogy megszabadul autógyűjteménye egy részétől: 2007-ben 50 járművet bocsátott árverésre, köztük egy 1928-as Mercedes SSK roadstert és egy 1939-es Lancia Astura kabriót, amely állítólag Mussolini birtokában volt.

Ecclestone, aki meghatározó tényezője volt a Forma-1 kereskedelmi növekedésének, 2017-ben visszavonult az aktív szerepléstől, miután a Liberty Media átvette a sorozat irányítását.

Related posts