Lando Norris a Magyar Nagydíj után így nyilatkozott: "Soha nem hittem volna, hogy a stratégiánk ennyire eredményes lesz, és győzelmet hoz számunkra."

Lando Norris nem is sejtette, hogy egyetlen kiállásos stratégia ennyire gyümölcsöző lehet a 40. Formula-1-es Magyar Nagydíjon. A McLaren brit versenyzője végül a kiváló taktikai döntésének és hiba nélkül végrehajtott teljesítményének köszönhetően sikeresen maga mögött tartotta csapattársát, Oscar Piastrit, ezzel pedig kilenc pontra faragta le hátrányát a világbajnoki pontversenyben.
Pályafutása kilencedik futamgyőzelmét aratta Lando Norris a 40. Magyar Nagydíjon. A McLaren brit pilótája a harmadik helyről rajtolva ért célba elsőként, köszönhetően a remek, egykiállásos taktikájának. Az utolsó körben a világranglista éllovas csapattárs, Oscar Piastri megpróbálta megelőzni Norrist, de majdnem sokkal nagyobb baj lett belőle, és centikre volt az ütközés egy elfékezést követően. A harmadik helyen George Russell futott be, a pole-pozícióból rajtoló Charles Leclerc pedig nem fért fel a dobogóra.
Elvesztem a fáradtság tengerében! Olyan kimerült vagyok, hogy szinte úgy érzem, mintha már nem is léteznék...
Lando Norris a futam leintését követően így kezdte értékelését: "Ez egy igazán kemény verseny volt. Őszintén szólva, a futam elején nem számoltunk egy kiállással, de az első kör után világossá vált, hogy ez az egyetlen lehetőségünk a helyzet rendezésére. Teljes erőbedobással küzdöttem végig, és a kemény munka végül meghozta a gyümölcsét – fantasztikus versenyt futottam. Nem gondoltam volna, hogy a győzelmet is megszerezzük, inkább a második helyre számítottam, de óriási öröm, hogy végül így alakult!"
Ez mindig egyfajta szerencsejáték, amikor kockára tesszük a dolgokat; precíz, hibátlan lépéseket kell tennünk. Mindketten keményen megküzdöttünk, és igazán izgalmas volt Oscarral versenyezni.
„Ezek a szavak mindent összefoglaltak” – zárta le Norris, miközben a szemeiben megcsillant a határozottság.
A világbajnoki pontverseny éllovasaként és a Magyar Nagydíjon második helyezettként Oscar Piastri a verseny utáni értékelésében kifejtette, hogy mindent megtett a győzelemért, de végül nem sikerült megelőznie csapattársát.
"Olyan erősen nyomtam, ahogyan csak tudtam. Amikor láttam, hogy Lando az egy kiállásos taktikát csinálja, tudtam, hogy a pályán kell megelőznöm, amit könnyebb mondani, mint végre is hajtani. Ma egyszerűen a rosszabb oldalon voltam, és nem jött össze a futamgyőzelem"- zárta értékelését az ausztrál versenyző, akinek kilenc pontra csökkent előnye Norisszal szemben a világbajnoki pontversenyben tíz futammal az idény vége előtt.
A dobogó legalsó fokát George Russell foglalta el, aki a Charles Leclerc elleni előzés során némi nehézségbe ütközött, de végül sikerült elkerülnie a balesetet.
Természetesen, nagyon örülök a mai futam eredményének! Volt néhány izgalmas pillanat Charles-szal, amikor tényleg feszültté vált a verseny. A tapadással is akadtak nehézségeink, és emlékszem, hogy volt egy olyan szituáció, amikor kicsit összeértünk, de végül sikerült megelőznöm őt. Örömmel mondhatom, hogy ezzel a dobogóra is felállhattam!
- Megosztotta véleményét a Mercedes brit versenyzője.
Az első rajkockából startoló Leclerc, aki végül a negyedik helyen zárta a versenyt, kifejtette, hogy a futómű problémái felelősek a teljesítményének csökkenéséért a verseny második szakaszában.
"A futómű problémái miatt nehéz helyzetbe kerültünk. Alaposan utánajárunk, hogy elkerüljük a hasonló szituációkat a jövőben. Amikor az ember a győzelemért harcol, és váratlan akadályokba ütközik, az rendkívül frusztráló. Részletesen át kell tekintenünk az eseményeket, hogy ez a kellemetlenség soha többé ne ismétlődhessen meg. Az autó egyszerűen kezelhetetlenné vált" - mondta a monacói versenyző, majd hozzátette: rendkívül idegesítő, amikor minden a megfelelő úton halad, az ember megérzi a győzelem ízét, aztán hirtelen eltávolodik a mezőnytől, és a dobogós helyezés csupán egy távoli álomnak tűnik.
Most háromhetes nyári szünetre vonul a száguldó cirkusz mezőnye, a következő versenyhétvégét augusztus végén Hollandiában rendezik.