A kisnánai vár lovagjaivá ünnepélyesen avatták a hevesi iskolásokat.

A kisnánai vár, e lenyűgöző történelmi helyszín, már két évtizede ad otthont a helyi kezdeményezés nyomán életre hívott országos általános iskolai történelmi verseny döntőjének. A Kalandozó vetélkedő nem csupán izgalmas kihívásokat tartogat a diákok számára, hanem erősíti bennük a nemzeti identitás tudatát és a közösségi felelősségvállalás érzését is. Az ilyen események révén a fiatalok nemcsak tudásukat mélyítik el, hanem barátságokat is kötnek, és megtapasztalják a közös célokért való küzdelem örömét.
Idén ünnepli 20. születésnapját a Kalandozó vetélkedő, amelynek országos döntőjét csütörtökön és pénteken a festői kisnánai vár falai között tartották. Az általános iskolások számára meghirdetett történelmi verseny ötlete két évtizeddel ezelőtt, a helyi iskola falai között született. Minden évben új témát választanak, és idén Klebelsberg Kunó, a híres vallás- és közoktatásügyi miniszter születésének 150. évfordulója szolgáltatta az inspirációt a versenyhez.
Juhászné Koklács Éva, a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézményének igazgatója, már korábban hangsúlyozta, hogy a verseny célja a magyar nemzet és Magyarország történetének alaposabb megértése, amely az adott történelmi korszakok és részterületek tükrében valósul meg. E célkitűzés részeként a projekt élmény- és felfedezés központú, a digitális kompetenciák elmélyítésére is fókuszálva. Éva elmondása szerint a vetélkedő során a csapattagokban tudatosodik a nemzeti identitás érzése, miközben a közös munka erősíti a társas együttműködést. A közösségi tanulás élménye hozzájárul a gyerekek önbizalmának és önbecsülésének növeléséhez, segíti reális énképük kialakulását, és fokozza felelősségvállalásukat a közösség iránt.
- Idén 85 csapat indult a levelező fordulóban - részletezte a tagintémény-igazgató -, közülük 12 gárda a kisnánai döntő résztvevője. A levelező fordulóban egy bemutatkozó dalt, illetve a magyar oktatástörténet időszalagját kellett elkészíteni Géza fejedelemtől az 1900-as évekig. Totót kértünk az iskolatörténetből, LearningApps alkalmazás segítségével pedig a versenyzőknek egy Legyen ön is milliomos! típusú feladatot kellett készíteni 24 kérdéssel. Kértünk esszét is, amelyben érvelni kellett Klebelsberg Kunó iskolaépítési programjával kapcsolatban. Készíteniük kellett a mai fiataloknak szóló anyagot arról, miért jó iskolába járni - mindezt Eötvös József 1868-as oktatáspolitikáját alapul véve - részletezte Juhászné Koklács Éva.