Célkeresztben az elektromos autók: Nagy lépésre készül Németország Németországban új korszak küszöbén állnak az elektromos autók, amelyek nem csupán a közlekedés jövőjét formálják, hanem a fenntartható fejlődés irányába is jelentős lépéseket tesznek. A n

Friedrich Merz nemrégiben kifejtette, hogy véleménye szerint a belső égésű motorok 2035-től tervezett uniós kivonása nem valósulhat meg, ha rajta múlik. Ugyanakkor elismerte, hogy az elektromos autók képviselik a jövőt, amit a koalíciója különböző támogatási intézkedésekkel kíván elősegíteni.
A német sajtó értesülései alapján a konzervatív CDU/CSU és a szociáldemokrata SPD politikai képviselői célzott vásárlási ösztönzőkkel próbálják újjáéleszteni az e-autók iránti keresletet, amely az elmúlt évben a magas árak miatt jelentősen visszaesett. E támogatási rendszer lényege, hogy nem minden potenciális vásárlót érint, hanem kifejezetten az alacsonyabb jövedelmű rétegek számára kíván kedvezni. A koalíciós bizottság döntése értelmében a célzott támogatások elsősorban ezen csoportok e-autó vásárlási lehetőségeit kívánják javítani.
A testület döntése szerint különösen a kis- és közepes jövedelmű háztartásoknak terveznek támogatási programot a klímasemleges mobilitásra való átállás, valamint a szén-dioxid-kibocsátásmentes járművek vásárlására. A támogatás sajátos abból a szempontból is, hogy nemcsak az új, hanem a használt e-autók vásárlásának elősegítését is célozza.
A javasolt terv értelmében 2029-ig számos milliárd eurót kell elkülöníteni a finanszírozási program számára. Ez magában foglalja az Európai Unió szociális klímaalapjának és az éghajlatváltozási alapnak a forrásainak egy részét, összesen körülbelül hárommilliárd eurót szánva erre a célra.
Jelenleg további intézkedések részletei még nem állnak rendelkezésre. Mindazonáltal Lars Klingbeil, a szövetségi alkancellár és pénzügyminiszter a támogatás szellemében bejelentette, hogy
2035-ig a tisztán elektromos autók mentesülnek a gépjárműadótól, így ösztönözve a fenntartható közlekedést és a környezetbarát technológiák elterjedését.
A konzervatívok és a szociáldemokraták már a koalíciós megállapodásban irányoztak elő néhány olyan projektet, amely előmozdítja az e-mobilitásra való átállást. A többi között ezt tartalmazta a kis- és közepes jövedelmű háztartások támogatási programja, beleértve az éghajlatbarát mobilitásra való áttérés segítését is.
Az adatok alapján az év kezdetétől némileg emelkedett a forgalomba helyezett tisztán akkumulátoros elektromos gépkocsik száma. A kitűzött politikai cél, hogy 2030-ra 15 millió e-autót állítsanak üzembe, azonban még távolinak tűnik. A szövetségi közlekedési hatóság jelentése szerint július 1-jéig összesen 1,84 millió elektromos autót regisztráltak a körülbelül 49,53 millió személygépkocsi közül, ami csupán 3,7%-os arányt képvisel.