Az F1-es Emilia-Romagnai Nagydíj legizgalmasabb kihívásai és kérdései

Milyen hatásai lesznek az új szárnyszabályoknak?
Ezen a hétvégén Imolában több csapat is bemutatja első komoly fejlesztési csomagját, azonban Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, hogy az erőviszonyokban nem várható drámai elmozdulás. Kiemelte, hogy már a jelenlegi szabályrendszer negyedik évében járunk, ami azt jelenti, hogy valószínűtlen, hogy bármelyik csapat jelentős sebességnövekedést érne el.
Ehhez képest a Spanyol Nagydíjtól életbe lépő új szabályok, amelyek az első szárnyak hajlékonyságát érintik, jelentős átalakulásokat hozhatnak. "A legnagyobb változások valószínűleg Spanyolországban fognak bekövetkezni, hiszen ott egy világos szabályváltoztatás lép életbe, amely egy teljesen új első szárnyat von maga után. Ez jelentősen befolyásolhatja a bajnokság jelenlegi helyzetét, érdemes várnunk a fejleményekre." - nyilatkozta Vasseur a formula.hu portálnak.
Ennek ellenére nem valószínű, hogy az új szabályok drámai módon felborítanák az erőviszonyokat. A Ferrari csapatfőnöke úgy véli, hogy bár a csapatok közötti különbségek módosulhatnak, az erősorrend alapvetően nem fog jelentősen megváltozni.
A múlt héten beigazolódtak a pletykák: az Alpine tartalékpilóta szerepbe sorolta vissza újonc versenyzőjét, Jack Doohant, a helyére pedig Franco Colapintót ülteti be. Egyáltalán nem biztos azonban, hogy az argentin hosszú időre kapta meg a lehetőséget.
A hírek arról szólnak, hogy - részben a meggyengült szponzori háttér miatt - Colapinto helye csak öt futamra biztosított. Hogy utána mi következik, az nagy kérdés. Ha a fiatal pilóta jól teljesít, és a szponzori pénzek sem apadnak el, valószínűleg maradhat. Azonban ha dolgok nem így alakulnak, több forgatókönyv is lehetséges. Ezek egyike, hogy a tavaly év végén a Red Bulltól menesztett Sergio Perez kaphatja meg az Alpine ülését, de végső soron Jack Doohan visszatérését sem lehet teljesen kizárni, bár ez nem tűnik túl valószínűnek.
Ami biztos, hogy Colapintónak sürgősen teljesítenie kell, és nem is akármilyen körülmények között. Az idei gyengécske Alpine-nal, ilyen fokú nyomás alatt, nem éppen egyszerű feladat elé néz.
2026-ban izgalmas változások várnak az F1 világára, hiszen egy új csapat lép a színre. A Cadillac már a háttérben jelentős erőforrásokat mozgósít a debütálás előkészítésére, de egy kulcsfontosságú részlet még mindig titokban marad: ki lesz a csapat pilótája?
A témával kapcsolatban nemrég Mario Andretti, a csapat vezetőségének tagja nyilatkozott. 1978 F1-es világbajnoka szerint több versenyző is a látókörükben van, de még nem döntöttek. "A döntés némileg korlátozott - mondjuk ki: nagyon sok remek tehetségnek érvényes szerződése van. Szerencsére így is van három-négy elérhető - talán inkább három - akiket egyértelműen érdemes megfontolni. Ezzel jelenleg is nagyon komolyan foglalkozunk. Zajlanak beszélgetések valahol, és más helyeken is. Csak ennyit mondhatok, hogy mindenkivel szemben fair maradjak."
A hírek szerint Sergio Perez is az amerikai csapat egyik kiszemeltje lehet, ezt pedig most Andretti is megerősítette: "Annyit mondhatok, hogy ő [Perez] egyértelműen azon versenyzők egyike, akiket fontolgatunk. Nem árulhatom el, hogy hol tartunk az elköteleződés terén. Ezt a luxust meg akarjuk tartani magunknak addig, amíg minden elérhető versenyzőt sorra vettünk." - idézi Andrettit a motorsport.com.