Az elektromos Porsche modellek is átélhetik a klasszikus váltós élményt, valamint mesterséges motorhangot élvezhetnek a jövőben – tudósít a Totalcar.

Az elektromos autók csendesek és nincs szükségük hagyományos sebességváltóra. Ez a két tényező a hétköznapi közlekedést kényelmesebbé és kellemesebbé teszi, de sportautók esetében hátrányt, hiányosságot jelent. Aki a vezetési élmény miatt vásárol autót, hallani akarja a hangját, érezni akarja a rezgéseit és ki akarja venni a részét az autó működtetéséből.
Ez az a tendencia, ami miatt egyre több autógyártó dönt úgy, hogy szintetikus motorhangokat és szimulált sebességfokozatokat integrál az elektromos sportautókba. Noha sokan kritikus szemmel tekintenek ezekre a megoldásokra, és hamisítványnak tartják őket, a Hyundai Ioniq 5 N példája világosan megmutatta, hogy a sportos vezetési élmény szempontjából ezek a megoldások valós jelentőséggel bírnak. A sofőr sokkal intenzívebben tapasztalja meg az autó dinamikáját, ha hangok és fokozatok formájában kap visszajelzést, így a vezetés élménye sokkal gazdagabbá válik.
Mindezek után nem meglepő, hogy még a Porsche is elkezdett ilyesmivel kísérletezni a villanyautóiban. Erről Sascha Niesen, a gyártó prototípusokért felelős flottamenedzsere beszélt, aki már kipróbálhatott egy szintetikus motorhanggal és szimulált váltóval felszerelt elektromos Porsche prototípust. "Utálni akartam, hiszen mesterséges és hamis, meg minden" - mondta, de nem járt sikerrel.
Rövid időn belül beleszeretett a megoldásba. Niesen véleménye szerint a fokozatok finomhangolása annyira precíz lett, hogy szinte lehetetlen lett volna számára megkülönböztetni a szimulált váltót a valóditól. A megfelelő motorhang megalkotásához is rengeteg energiát fektettek. Alapként egy V8-as Cayenne hangját rögzítették, mind kívülről, mind belülről, majd ezt a hangmintát tovább formálták, hogy tökéletesen illeszkedjen egy elektromos autóhoz.
Fontos kiemelni, hogy egyelőre még semmi sincs eldöntve. Niesen szerint jelenleg is azt mérlegelik, elinduljanak-e ebbe az irányba.